Czego nie powie specjalista pozycjonowania stron swojem

Czego nie powie specjalista pozycjonowania stron swojem

Czego nie powie specjalista pozycjonowania stron swojemu klientowi
autorem artykułu jest Lech Wilczyński

Branża SEO ciągle kojarzy mi się z dzikim zachodem. Brak standardów, niejasne zasady, ciągle zmieniające się reguły pozycjonowania sprawiają, że klienci oczekujący optymalizacji swojej pozycji w wyszukiwarkach zdani są na łaskę "specjalistów" niczym bezradny pacjent na korzystający z usług szarlatanów.

Nie ma co ukrywać, że działania na tym polu, które przynoszą dobre rezultaty nie są już banalnie proste (kiedyś wystarczyło wiedzieć), ale wymagają dodatkowych działań i inwestycji, które sprawiają, że pozycjonowanie przestało być produktem, który można sobie wziąć z półki. Specjaliści(?) SEO dobrze wiedzą, ale nie powiedzą Ci następujących rzeczy (pierwsze 10, który przyszło mi do głowy):

1. Na satysfakcjonujące rezultaty w bardzo konkurencyjnej branży możesz poczekać bardzo długo i jeszcze dłużej i nie jestem przekonany drogi kliencie, czy będziesz chciał płacić tak długo za brak rezultatów.

2. Satysfakcjonujące rezultaty są możliwe bardzo szybko. Jednak Twoje zadowolenie minie tak szybko jak szybko zrezygnujesz z płacenia za utrzymanie wysokiej pozycji.

3. W 99% przypadków Twoja witryna wymaga fundamentalnej przebudowy biorąc pod uwagę strategiczne ujęcie procesu optymalizacji.

4. Specjalista SEO weźmie od Ciebie pieniądze i przestanie traktować Cię poważnie drogi kliencie gdy będziesz się upierać, że witryna w wersji FLASH będzie jedyną wersją i będziesz się upierać, żeby ją pozycjonować.

5. Linki do Twojej strony będą wymieszane z wibratorami, dzwonkami do komórek i meblami kuchennymi.

6. Prawdopodobnie Twoja strona w pewnym momencie z bardzo wysokiej pozycji wyląduje w Googlowym niebycie i nie do końca będzie wiadomo dlaczego i na jak długo.

7. Celem każdego gracza SEO jest pozycjonowanie własnego zaplecza. Twoja witryna korzysta z niego tak długo jak za to płacisz.

8. Tak naprawdę Twoja firma powinna utworzyć osobne stanowisko/dział, który będzie zajmował się kompleksową promocją w sieci i generował stosowne treści i zaplecze jako kapitał własny firmy.

9. Spozycjonowanie Twojej witryny będzie o wiele trudniejsze niż tych, które gracz SEO ma już w swoim portfolio.

10. Kupowanie linków AdWords to nie pozycjonowanie.


--
Marketing w internecie

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Charakterystyka żurawia jako urządzenia transportowego
Polacy chętniej podróżują
Zarobki prowincjonalnych włodarzy
Triumf kampanii wizerunkowej Liberty Direct
Zalety odzieży skórzanej